Lyžařský kurz 2009 - článek

6. března 2009 v 11:23 |  Lyžařský kurz

Lyžařský kurz 2009

V neděli 15. února 2009 jsme měli o půl osmé sraz před horní budovou. LK se zúčastnil 7. a 8. ročník, čtyři žáci z deváté třídy a čtyři učitelé včetně našeho zdravotníka MUDr. Daniela Šišky. Počkali jsme na autobus pana Němečka a naložili jsme všechna svá zavazadla.

Počasí bylo celkem dobré a občas se na nás usmálo i sluníčko. Cesta uběhla rychle a kolem půl desáté jsme stáli v Loučné před penzionem a čekali jsme, až čtyři deváťáci a učitelé vyskládali všechny zavazadla. Ubytovali jsme se a pan učitel Voštinka nás seznámil s pravidly celého příštího týdne. Následovala večeře, volná zábava a o půl desáté učitelé vyhlásili večerku.

Druhý den ráno o půl osmé všechny pokoje obcházela služba jako budíček. V osm hodin byla snídaně a o tři čtvrtě na devět jsme všichni museli stát oblečení před chatou a připraveni na lyžování. Jakmile jsme byli všichni připraveni šli jsme asi tři sta metrů směrem k vleku a rozdělili jsme se na dvě skupiny. První skupina byli ti, kteří nikdy nejeli na vleku, a proto museli šlapat polovinu vleku s lyžemi v ruce a druhé družstvo vyjelo na vleku nahoru.

Po následném sjezdu dolů nás rozdělili do 4 družstev. Ve 4. družstvu byli čtyři žáci, kteří nikdy na lyžích nestáli a vedl je pan učitel Radim Voštinka. Ve 3. družstvu bylo žáků více, byli to ti, kteří také nikdy nelyžovali, ale byli trošku zdatnější. Jejich vedoucí byla paní učitelka Metelková. V 2. družstvu byli žáci, kterým šlo lyžování velmi dobře a vedl je pan doktor Šiška. No a v 1. družstvu byli ti nejzdatnější, kteří ze začátku vedoucího neměli, ale nakonec nám přidělili Michala Voštinku.

Náš den měl určitý řád, podle kterého jsme se řídili. O půl osmé byl budíček, v osm snídaně, kolem půl deváté jsme odcházeli na svah, ve dvanáct hodin byl oběd, do půl druhé polední klid, okolo půl druhé opět odchod na svah, v šest večeře a většinou od sedmi hodin jsme měli volnou, přednášku nebo společný program. No a o půl desáté byla večerka.

Středa byla vyhlášena jako krizový den, a proto jsme se vydali místo odpoledního lyžování na procházku. Po poledním klidu jsme šli do místního obchodního domu, kde jsme si nakoupili různé věci, jako např. sušenky, pití, atd. Kvůli velmi těžkým batohům plných nákupu jsme se vrátili do penzionu a nákup jsme si dali na pokoje. Potom jsme se ale opět vydali procházku, tentokrát však na opačnou stranu a to směrem k svahu.

Zbylé tři dny se program stále opakoval, přesto byl každý den úplně jiný a užili jsme si spoustu legrace.V pátek dopoledne jsme se na svahu připravovali na velký obří slalom, který se měl konat odpoledne po obědě. Rozdělili nás na dvě skupiny, v jednom bylo 1. a 2. družstvo a v druhé skupině 3. a 4. družstvo. Závod dopadl skoro pro všechny velmi dobře.

V pátek večer jsme měli naši první a zároveň závěrečnou diskotéku. Ze začátku to nikoho nebavilo a když už to chtěl pan učitel Voštinka zastavit, radši všichni hodně rychle začali tancovat. Škoda, že na parketu bylo asi jen patnáct až dvacet dětí.

V neděli ráno jsme se bohužel museli sbalit a nachystat k odjezdu. Dopoledne jsme si sbalili všechny svoje věci a lyže a čekali jsme v klubovně na autobus, který pro nás měl přijet. Autobus nás s velkými zážitky rozvezl po dědinách a my jsme se spokojeně vrátili domů ke svým rodičů. Za celý LK se staly pouze tři nevelké úrazy a paní učitelka Voštinková nám bohužel onemocněla a musela odjet domů.

Nakonec bychom chtěli poděkovat všem učitelům, kteří se LK s námi zúčastnili a zajistili nám tak bohaté zážitky a většině bohaté zkušenosti.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

chcete radši jako odpoledku Přírodopis nebo Digitální techniky?