Školní výlet

23. června 2009 v 16:07 |  Akce

ŠKOLNÍ VÝLET 7.TŘÍDY 2009

Ve středu 17. června jsme po dlouhém rozmýšlení o cílu letošního výletu pomocí hlasování rozhodli, že pojedeme na výlet na hrad Helfštýn a do Teplických jeskyní. Původně jsme měli jet na Svatý Kopeček do ZOO a do Radíkova na koně, ale kvůli nespokojenosti žáků a také finančním nákladům za koně jsme se rozhodli pro Helfštýn. Jeli jsme spolu s 6. třídou již tradičně družstevním autobusem s panem Němečkem.

klikni pro celý článek ->

O třičtvrtě na osm jsme měli sraz před školou, kde jsme čekali na příjezd autobusu. Paní učitelky si nás mezitím spočítaly a vybraly poslední peníze a lístečky, ohledně výletu, které ještě někteří žáci zapomněli odevzdat.

V osm hodin přijel autobus a hádku o zasedacím pořádku v autobuse nakonec vyřešily učitelky tak, že šesťáci seděli při jízdě tam ve předu, my vzadu a při zpáteční jízdě zpět jsme se vyměnili. Počasí bylo ideální. Teplota se pohybovala kolem 15°C a sluníčko se chvílemi schovávalo za mraky. Alespoň nebylo nesnesitelné vedro a nám bylo "tak akorát".

Jeli jsme z Dubu přes Brodek a Přerov až do Lázní v Teplicích nad Bečvou. Tam jsme pokračovali do Teplických jeskyní, kde jsme chvíli čekali na průvodce. Mezitím jsme si prohlédli zajímavé nástěnky před jeskyněmi, které z části vyráběly děti z místní školy.

V jeskyních se nám moc líbilo. Někteří si koupili povolení k fotografování v jeskyních, aby si mohli udělat několik zajímavých snímků. V jeskyních nás asi nejvíce zaujala plynová jezírka, krápníky, které vypadaly jako gejzíry, voda, co na nás kapala odevšad a po níž se prý roste, jeskynní tma a také měřiče teploty a vlhkosti.

Po prohlídce jsme ještě čekali na 6. třídu, která šla chvíli po nás jako druhá skupina. Počkali jsme u stánků se suvenýry a většina si koupila vyhlášené lázeňské oplatky. Snědli jsme si svačiny (tradiční chleba a řízek ) a odebrali jsme se směrem k autobusu, kolem kterého jsme nakonec však jen prošli a pokračovali jsme dále do kopce k Hraniční propasti. Tam jsme si prohlédli propast a pokochali se krásným výhledem do okolí.

Za chvíli jsme se šli zpět k autobusu a vyjeli jsme na naši poslední zastávku, kterou byl hrad Helfštýn. Zhruba za půl hodiny jsme dorazili na parkoviště, odkud jsme šli asi 150 metrů. Sluníčko vykouklo z mraků a my jsme před hradem vytvořili skupinku pro společné foto, abychom měli důkaz o naší návštěvě.

Na hradě jsme si dali rozchod asi tak na 2 hodinky a mohli jsme si sami projít hrad. Na nádvoří jsme viděli, jak pracují kováři, vyšli jsme na vyhlídkovou věž, ze které byl pochopitelně nádherný výhled do okolí, prošli jsme si prostory krásného leč místy polorozpadlého hradu a dali jsme si oběd ve zdejším občerstvení, každý podle svého. Kolem hradu byly vystaveny různé kousky kovářského umění, které jsme si mohli prohlédnout a obzvláště se nám líbil železný dinosaurus, ozdobná lavička, houpačka či řepa o níž jsme si mysleli, že je to dýně.

Po spoustě zážitků jsme se vydali dolů na parkoviště, kde jsme měli ještě chvíli čas, abychom si mohli zajít na záchod či si něco koupit v suvenýrech. Asi tak po půl hodině jsme se vypravili zpět k domovům, kam nás pan Němeček postupně rozvezl.

Výlet se nám moc líbil a už se všichni určitě těšíme na příští zážitky ze školních výletů a podobných akcí.

Prosím všechny, co mají fotky, aby mi je poslaly. Hned jak nějaké budu mít, tak je sem hodím.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jste rádi, že jedeme na Helfštýn nebo jste chtěli jet na Kopeček?!